camilla.reismee.nl

Januari

De maand waarin je overal heerlijke aardbeien kan kopen, de maand waarin kikkers naar ratten in kamers overgaan, de maand waarin je \'s ochtends door de frisheid een trui aan mag trekken, de maand waarin er 3 verjaardagen per avond zijn en dus elke nacht tot twaalf moet opblijven: de maand waarin ik ontzettend genoten heb van het terug zijn in Muwci.

Het leven op deze berg is inmiddels zo normaal geworden, dat ik het gevoel heb dat er niet zoveel nieuws te vertellen is. School, profielwerkstuk, triveni\'s, diners, nadenken over de zomer (Nepal of Bangladesh?) en volgend jaar... Gelukkig is er deze laatste periode meer tijd om ook nieuwe dingen uit te proberen. Zo ben ik vorige week vanuit school naar Gomukh Farm gelopen, dat net als Manavya een off-campus triveni is. In samenwerking met studenten van school wordt er door de lokale bewoners een organische boerderij gerund. Na een wandeling van ongeveer 1,5 uur door rijst- en suikerrietvelden kom je in een totaal andere wereld terecht (zie de foto\'s!). Elke vrijdag wordt er op campus een marktje georganiseerd waarop de producten, zoals rijst, papaja\'s, tomaten, uien etc. van de boerderij verkocht worden, wat ons de wekelijkse aanvoer voedsel voor de vele diners biedt! Nederland-Amerika diner, Freya\'s verjaardagsdiner, yes-we-hebben-twee-weken-geen-muis-in-ons-huis diner, vrijdag dinner... Er is altijd wel een reden om niet in de cafetaria te moeten eten;).
Om een ideetje van een gemiddelde dag te geven:
7:25 Opstaan, 5 minuten om tanden te poetsen en borstel door haar te gooien
7:30 Wiskunde, half slapend de les doorbrengen
8:20 Ontbijt, eerste prestatie van de dag: je broodje zien te toasten (veroorzaakt oorlogen)
8:40 Natuurkunde, leren over Quarks, zwakke nucleaire interacties en virtuele fotonen.
9:30 Engels: discussie over essay ‘Existentialism is a Humanism\', oeps, vergeten te lezen
10:20 Nog meer les en lunch
14:30 Even helemaal niets, omdat een vak is afgesloten: Theory of Knowledge, dutje/huiswerk/trivenis
16:00 Cake maken met aardbeien en hagelslag omdat ik een meeting was vergeten
17:00 College Meeting met interessante meldingen en discussie heersende problemen in school.
18:00 Hardlopen naar de onderkant van de berg en weer terug + douche/of zwemmen
19:00 Manavya meeting + uitdelen van de cake tijdens het avondeten
20:00 Gezellig kletsen/trivenis zoals Bollywood dance
21:30 Check in, tijd om iedereen weer eventjes te zien
21:45 Kletsen/huiswerk/leren/universiteitsonderzoek/taart bakken voor verjaardag/blog schrijven
23:30 Naar bed, tenzij er een verjaardag is

Het is nu precies 21:30, wat betekent, volgens de gemiddelde dag, dat het tijd is voor check-in! Blog schrijven al gedaan, geen verjaardag, universiteitsonderzoek komt morgen wel, huiswerk ook, genoeg gekletst vandaag, dusss dan maar lekker vroeg naar bed! Een goed plan, want morgen gaat de wekker om 5:50 om 6:00 in de yoga les te zitten.

Liefs,
Camilla