camilla.reismee.nl

Hampi & Goa

Vorige week vrijdag was eindelijk weer tijd om een weekje van de bergtop te ontsnappen. Tas gepakt met zonnebrand, klimschoenen en zwemkleren en samen met een groep van 15 naar Hampi vertrokken. Hampi heeft een heel apart landschap vol met enorme stenen (zie de foto\'s) die perfect zijn om te klimmen. Elke ochtend stonden we rond 5:30 op om te klimmen, zodat we de ergste hitte konden vermijden. De middag is qua zon en warmte niet uit te houden, de perfecte reden om een lekker boek te lezen met een ‘lassi\' of bananenpannenkoek. Klein probleempje: er was geen stroom voor 3 dagen) en dus deden de koelkasten het niet, geen ijs of koud water voor ons! Rond 4 uur weer uit te benen om de beroemde tempels en het onwijs mooie landschap met de fiets te bekijken.

Na een paar dagen vertrokken we met de groep naar Zuid-Goa aan het strand. Niet op de zelfde plek waar we in de winter waren, maar ietsje noordelijker, dichter bij campus. Interessant en grappig is dat de plek wordt beheerst door de Russen. Alle menukaarten zijn vertaald naar het Russisch, overal kun je dikke leren winterjassen kopen en de obers praten zelfs een woordje Russisch! Lekker op het strand gelegen, gezwommen en gelezen. Voor de laatste twee dagen op naar Noord-Goa, dat naast de Russen beheert wordt door de Muwci-studenten, haha. Ik schat dat we er met zo\'n 90 mensen van Muwci waren? ‘s Ochtends de omgeving verkennen, ‘s middags niets doen op het strand, en ‘s avonds brak het nachtleven los in Goa, het Cherso van India.

Vanochtend bruin en met een tas vol kleren onder het zand aangekomen op campus. Hoe graag ik altijd weg wil van campus, hoe blij ik ben terug te zijn. In de week voor de vakantie te horen gekregen dat ik ben aangekomen in Simon Fraser University in Vancouver met volle beurs en in the University of Edinburgh in Schotland! Ik moet een beslissing maken voor eind maart, dus nog eventjes goed nadenken. Nu nog genieten van de laatste 14 dagen school en de laatste 2 maanden in Muwci!

Liefs,
Camilla