camilla.reismee.nl

Het begin van een avontuur

Lieve iedereen,

Deze week heb afscheid genomen van Nederland: afgelopen donderdag de jaarsluiting van school, het ‘officiële' einde van Hageveld en gisteravond mijn afscheidsfeest (was heeeel gezellig!). Tijd om een stuk te schrijven over mijn reis naar India!

Het begin
Het begon allemaal op 22 november 2010, de dag dat ik het eerst van UWC hoorde. Ik kreeg een mailtje van een decaan van Hageveld met de tekst: ‘Zie jij het wel zitten om de laatste 2 jaar van je VWO af te maken in het buitenland? Meld je dan nu aan voor de presentatie over United World Colleges door een oud-leerling van Hageveld!'. Ik ben naar de presentatie geweest, met open mond geluisterd en ik heb me vervolgens aangemeld voor de opendag van het UWC op 8 januari. Na de opendag kon ik nergens anders meer aan denken: dit wil ik echt.

Selectierondes
Op 20 januari (twee dagen voor de deadline, haha) heb ik de brieven voor de eerste selectieronde op de post gedaan. Een hele stapel papier met brieven van mij, mijn mentor, leraar en ouders. In de brieven stonden antwoorden (in het Engels) op hele lastige vragen die gingen dingen over o.a. mijn persoonlijkheid, prestaties en motivatie. 22 februari kreeg ik een mail waarin stond dat ik uitgenodigd was voor een verdere kennismaking tijdens de tweede selectieronde op 12 maart!
De tweede selectieronde bestond uit een aantal groepsopdrachten met 's middags een persoonlijk interview met twee selecteurs. Het was een hele leuke dag, veel nieuwe mensen leren kennen en leuke opdrachten gedaan (debat over Wikileaks, tekenopdracht en een toneelstukje met dans en zang). Ik had het gevoel dat ik echt mezelf was geweest en een goede indruk had achtergelaten. Het was een hele leuke dag! En jahoor, op 15 maart kwam er een mailtje binnen met het bericht dat ik was uitgenodigd voor de derde ronde in Utrecht op 26 maart!
De laatste selectie ronde was het zwaarst. Ik zat tegenover vier selecteurs (waaronder een psycholoog) die allerlei lastige vragen gingen stellen. Het interview van de tweede ronde was vergeleken met dit interview niets! Ze stelden vragen over de brieven van de eerste selectieronde: over wie ik ben, waarom ik dit wil en vooral om te testen of je het wel aankan. Ik kwam trillend uit de kamer, van sommige hoorde ik dat ze zelf moesten huilen. Ik ging met een goed gevoel weg, misschien had ik volgens de selecteurs niet het ‘goede' antwoord gegeven, ik was mezelf geweest.

En zo kwam het dat ik 3 april werd ik gebeld door Gerco Bosch, voorzitter van het selectieproces, icoon van het UWC: 'Camilla, ga eventjes zitten. Je bent toegelaten op het Mahindra United World College in India!' . En wat is dan het eerste wat je doet? Je vader, moeder, zus en broer in de armen vliegen en huilen, de hele avond keihard huilen. Tranen van geluk, India was mijn eerste keus en het was me gelukt! Maar ook andere tranen, tranen voor alle veranderingen en dingen die je missen gaat.

Binnenkort vertel ik meer over de voorbereidingen en over de ontmoeting met de prins!

Phir mileng (tot de volgende keer)!

Reacties

Reacties

oop

phir mileng

youri

K vindt opeens weer dat kaartje van je, dus dan maar ff je blog bezoeken:P Je gaat ons niet vergeten hè, en vergeet niet een fatsoenlijk fotodagboek bij te houden hè;)
we zullen je missen hoor Camilla, en kom snel weer ff langs!!!
Laterssss en Shubh Kaamnaayein ("veel geluk"......althans dat stond er....)

iris Slootweg

hoi camil
hoe gaat ie met ons 5e gaat het hartike goed
wij missen je echt niet hoor grapje!!
is het leuk
oh ja mis je ons ook
heel veel lief miranda,albert,anniek,iris en marit

Noelle

Lieve Camilla,
Ik vind het zoo verschrikkelijk geweldig dat jij nu in India bent!
Dit jaar is het mijn beurt om door dit proces te gaan, ik hoop heel erg dat ik door de papier selectie ga, want ik wil dit gewoon zo verschrikkelijk graag!
Ik vind het schrijven van het essay en al die andere dingen ook heel erg moeilijk.
Ik hoop zooooo erg dat ik in Hong Kong terecht kom!

Ik wens je een geweldige en leerzame tijd toe in India,
Ik hoop dat ik ook een UWC leerling kan worden.

XNoelle

Sharona

Hallo Noëlle,

Ben je door de eerste ronde? Ik namelijk wel.
Ook ik wil graag naar Hong kong (is mijn 2e keuze) ook al gaat mijn voorkeur naar Singapore uit (wat dus mijn eerste keuze is).

Ik hoor graag van je,
Sharona

Noêlle

Heey Sharona!

Jaaa ik ben door de 1e ronde!
Heel erg gefeliciteerd dat je ook door bent!!
misschien kunnen we elkaar ontmoeten als we op de zelfde dag ingedeeld zijn ;)

Groetjes! Noelle

Camilla

GEFELICITEERD! Superleuk=)
Weten jullie al wanneer de tweede selectieronde is?
X

Noëlle

THAANNKKYOOUU!!!
Jaaa ! 10 of 11 maart, ligt eraan op welke dag we worden ingedeeld, heb er super veel zin in!!

Kusjess xx

Sharona

Hallo Noëlle,

Jij ook gefeliciteerd! Ja het zal idd wel leuk zijn als we elkaar ontmoeten.

Weet je wel wanneer we horen op welke dag wij aan de beurt zijn? Maar als ik het weet dan plaats ik het hier iig.

Dus dan misschien tot dan :)

X Sharona

Noêlle

Sharoonaa,

Noo idea helaas:(
Ik hoop dat we het voor woensdag weten.
Als we elkaar kunnen ontmoeten zal het super zijn,
Alvast succes :3

Groetjesss x

Sharona

Hee,

Je bent wel veel op de pc. Maar heb je ook fb???

Maar jij ook veel succes!
X

Noëlle

Haha, valt wel mee krijg alles binnen op m'n telefoon dus vandaar!
Ja ik heb fb, zal ik je toevoegen?

ps. weet nog steeds niet voor welke dag ik ben :(

X

Sharona

Hee,

Ik weet ook nog niets, jammer. Maar hier kun je toch geen berichten verwijderen??? Want als je mij wil toevoegen heb je toch mijn volledige naam nodig.

X

Ps. Sorry Camilla van onze berichtjes....

Sharona

Hee,
Ik ben zaterdag aan de beurt! Wel moeilijk om een voorwerp van jezelf mee te nemen. Het debat moet super leuk worden, ik ben blij met mijn stelling. En wij zijn Limburgs kampioen geworden mede doordat wij deze stelling zo goed vertegenwoordigde :)
X Sharona

Noëlle

Ik ben ook zaterdag aan de beurt! Dat voorwerp gebeuren vind ik ook echt heel moeilijk.. Mijn stelling is vrij lastig, maar het komt wel goed denk ik :)

Heb er zin in!

Kusjesx

Noelle

Sharona! je moet bij onze Uwc groep op fb, maar ik wist je achternaam niet meer dus kon je niet vinden *sorry sorry sorry* en ook super sorry camilla dat ik dit zoiets onnodigs op je blog plaats. Maar ga vooral door met je leuke verhalen! vind ze echt super ;) xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!