camilla.reismee.nl

Orientation Week

De eerste week zit erop! Ik heb echt een superleuke week gehad met allerlei activiteiten. Zondag kwamen mijn kamergenoten aan. Een meisje uit Dubai, een uit India en een uit Noorwegen. We slapen met z'n achten in een huis en met z'n vieren in een kamer. Het huis heeft 2 douches (met alleen koud water) 2 wc's en een chillhoek. De huizen staan in 4 wada's. Elke wada heeft een commonroom. In de commonroom staat een keuken, wasmachines en drogers. Je hoeft niet voor jezelf te koken. Er is een cafetaria waar je echt heerlijk (maar pittig) eten kunt halen tijdens ontbijt, lunch en diner. Je kan als je wilt je eigen eten maken in de keuken. Zo hadden we deze week een Dutch Dinner georganiseerd voor alle 5 Nederlanders op de campus. Ik moest natuurlijk een appeltaart bakken. Toen de appeltaart klaar was kwam ik erachter dat de oven het niet deed (ik had het kunnen weten, niets doet het hier). Probleem? Nee hoor, je kunt altijd aankloppen bij een leraar. De leraren zijn zo aardig. Zo heb ik de appeltaart gebakken in een oven die op vuur(!) werkt. De taart was nog goed gelukt ook.


We hebben ontzettend veel gedaan deze week, ik zal de hoogtepunten eruit pikken. Maandag begon het schema van de oriëntatieweek met heel veel informatie over onder andere de faculty, schoolvakken en mentoren. Elke avond hadden we na het diner buitenlandse ‘bondinggames', ‘sunsetsinging', warme chocolademelk en heel veel lol. Iedereen is zo aardig en leuk! Woensdag zijn we naar Pune geweest met de bus. De stad heeft ongeveer 4 miljoen inwoners en is 40 km van de campus. Zodra je de bus uitstapt wordt je van alle kanten aangestaard. De Indiase bevolking is niet gewend aan buitenlanders, en zeker niet aan mensen met een lichte huid en blond haar... Donderdag was er een groot verkleedfeest in de aula (alweer heel gezellig). Vrijdag ben ik met de en Jeep naar de middle of nowhere gebracht, echt prachtig, midden in bergen. Daar heb ik gezien hoe een meisje uit een dorp leeft. Het was echt schokkend. 2 kamers, gemaakt van wat hout, bouwplaten en bakstenen. Het enige wat de familie van 4 mensen bezit is 1 bed, een keuken en 5 kippen (in huis). Dan realiseer je je maar weer even hoe goed we het hebben, ook al leven er kikkers in je huis en is de douche koud. We hebben tenminste een douche! Nadat we het‘huis' hebben gezien zijn we naar de lokale basisschool gegaan om spelletjes te spelen met de kinderen, ik zal wat foto's plaatsen. Vrijdagavond zouden we voor de eerste keer uitgaan in India! Ik verwachtte niet zoveel, maar het was zo ontzettend leuk! Het was eigenlijk hetzelfde als het Nederlandse uitgaangsleven, behalve dan dat het buiten in een tent was, de muziek om de seconde uitviel en dat een gat in de vloer de wc moest voorstellen. Voor de terugweg waren er niet genoeg Jeeps. Gelukkig had een van de Jeeps geen achterruit en konden er een paar mensen uit het raam hangen. Zaterdag hebben we een wandeling gedaan in de bergen. Het regende (en regent) keihard door de moesson, maar het was wel weer prachtig. Zaterdagavond kwam er een muziekgroep uit de dorpjes die onwijs goed trommels konden spelen. Een groot feest! Doordat het die dag zo hard regende was de hal in het schoolgebouw ondergelopen met water, wat betekent: buikglijden in de gang! Vanochtend werden we om 7:30 uur ons bed uitgetrommeld door de tweedejaars. We moesten onze oudste kleren aantrekken, want... er was een moddergevecht! Ik ben nog nooit zo vies geweest, zo snel mogelijk onder de douche! Het is ook zo voorspelbaar. Precies op dat moment deed de watertoevoer het niet meer op de campus en moest iedereen 2 uur wachten voor een douche. Ik begin er al aan te wennen en geniet er van.


Morgen is de eerste schooldag! Ik hou jullie op de hoogte...

Reacties

Reacties

Ellen hoeffelman

Hoi Camilla,
Wat een belevenissen allemaal.
Ben benieuwd naar je foto's !
Veel plezier op je eerste schooldag !
groetjes van ons vanuit Hoofddorp ( ook hier regent het )

Oop

Heel mooi om zo op de hoogte te blijven wat je al beleefd.Doei Oop

Charlotte

Heee!

Wat een supertijd heb je daar zeg! Ik zou het zo leuk vinden om een keer langs te komen om alles met eigen ogen te zien :) maar ja dat kan helaas niet...
Je bent niet de enige met regen, hier krijgen de wolken er ook geen genoeg van (helaas). Onze laatste week vakantie is aangebroken, maar hoe is jouw eerste schooldag? Ik ben heel nieuwsgierig!
Ik trek straks m'n regenjas aan, want de folders worden niet uit zichzelf bezorgd ;)
Veel succes op je eerste dag en heel veel plezier, maar zo te horen zit dat wel goed!

xxxx Charlotte

Tamar

Het klinkt allemaal zo leuk!
Stiekem ben ik wel heel jaloers hoor Camil,
ben benieuwd hoe je eerste lessen zijn!

xxx

Britt

Hej camil,
Klinkt allemaal heel erg gaaf allemaal!
Ben benieuwd naar hoe je eerste schooldag is!
xxx

Jorian

Ik zit hier in de tent te lachen, en me ouders kijken me weereens raar aan xD
Het klinkt gewoon echt super vet.
Buikglijden door de gang, jaloeeerssss.
En ik zit hier maar een beetje kou te lijden in deze tent :S
Jaloers op jou dat je daar zit:x
Veel plezier met je eerste schooldag

Byeexx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!