camilla.reismee.nl

Eerste schoolweek

De eerste 5 dagen van school zijn voorbij! Het was (alweer ) leuke week met een superweekend. Ik zal een beetje uitleggen over het onderwijs hier op school. Iedereen moet zes vakken kiezen, 2 talen, 1 sociaal en 1 natuurkundig vak, 1 soort wiskunde en een kunstvak. Ik heb gekozen voor Engels als moedertaal (dat wordt nog wat), Spaans, natuurkunde (Higher Level, wordt ook nog wat met alle Aziatische wiskundeknobbels hier), psychologie, wiskunde en beeldende kunst. Je zit op school van 7:30 's ochtends tot 14:10 's middags. Omdat je maar zes vakken hebt, elk vak gemiddeld 4 keer in de week hebt en met maximaal maar met 17 mensen in de klas zit, ga je veel dieper op de stof in. De lessen zijn vrij lastig, ook omdat alles in het Engels is. Na elke les heb je echt het gevoel dat je iets geleerd hebt, iedereen doet actief mee in de les (wat je in Nederland niet gewend ben). Naast 6 vakken ben je verplicht minimaal 3 triveni's te kiezen. Triveni's zijn activiteiten na school in de categorieën action, creativity en social service. De trivini's zijn zo leuk, dat ik het niet kon laten om er 9 te kiezen... Ik heb gekozen voor gitaarlessen, yoga, zwemmen, hardlopen, papier maken, Mother Theresa home in Pune, sierraden maken, koken en Bollywood dance (haha, echt geweldig). Ik ben bang dat ik er een paar moet laten vallen...


Na de drukke maar leuke schoolweek zijn we op vrijdagavond weer ‘uit' geweest in Paud. Het was weer super leuk! Gister was de leukste dag van de week. Om 8 uur 's ochtends zijn we in een bus gestapt richting Pune. De busreis was weer geweldig. Het heeft hier ontzettend veel geregend waardoor alle straten onder water staan. In de hoofdstraat van Pune stond zo'n 20 cm water, haha. Was ik even blij dat ik mijn regenlaarzen van huis heb meegenomen! In de ochtend hebben we heel veel geshopt om van het ‘kampeergevoel' op de campus af te komen. Pannen, handdoeken, zeep, normaal brood, bestek, waspoeder en het belangrijkste: een paraplu! Probleem op school: iedereens paraplu is gestolen, maar toch heeft niemand een paraplu... Daarom heb ik de lelijkste paarse paraplu ooit gekocht, waarschijnlijk durft niemand die te stelen. Na een paar uur shoppen zijn we naar de echte Indiase markten gegaan, dat is het beste van de stad. Je kan van alles kopen (dat heb ik dan ook gedaan) en het kost geen drol, als je een beetje afdingt. We hadden zoveel gekocht dat we het niet meer konden tillen, daarom hebben we maar een Riksja genomen naar de bioscoop. Riksja's zijn geweldig, een taxi met 3 wielen, zonder deuren en met een brutale chauffeur die niet terugdeinst om door rood te rijden en overal tussendoor te kruipen. In de bioscoop hebben we een Bollywood film gekeken, alles was in Hindi dus we verstonden er niets van, maar het verhaal was zo cliché dat we alles begrepen en de hele film in de slappe lach lagen van de onzin en clichéheid. Als je geïnteresseerd bent, dit is de link van de trailer: http://www.youtube.com/watch?v=GoF4OJkWH3U. Na de film zijn we uit eten geweest, 5 gangen, veel te veel eten en echt heerlijk. Voor de 5 gangen waren we 2,10 kwijt=).

Vanochtend heb ik heerlijk uitgeslapen, dat was wel nodig, het is hier bijna elke avond 1 uur naar bed en 7 uur eruit. Wakker worden is altijd leuk, je komt 's ochtends iedereen tegen met een brak hoofd en zegt goedemorgen in zijn/haar taal, ik kan goedemorgen zeggen in zo'n 10 verschillende talen. Vandaag is lekker een lui dagje, flimpje kijken met mijn kamergenoten, even naar de gym om te hardlopen, misschien wat yoga, wentelteefjes bakken en dan vroeg naar bed. Morgen begint het festival Ganesh Chaturthi en gaan we naar de local villages om het te vieren. Helaas is mijn camera kapot, dus ik kan geen foto's meer maken. Gelukkig heb ik wel nog foto's van mijn kamer kunnen maken (al gezien?), ik zal proberen iemands camera te lenen! Voor iedereen die volgende week naar school gaat na de vakantie: heel veel plezier en geniet ervan;)!
Tot het volgende verhaal!

Reacties

Reacties

Yentl

wauwieee het klinkt zooo leuk!! enne je moet de gitaarles niet laten vallen hoor! kunnen we namelijk samen gitaar spelen :D
ik ben gelukkig morgen nog vrij! maar dinsdag begint het allemaal weer hoor :S
haha kan niet wachten tot je volgende verhaal! en de foto's natuurlijk!
doeggggg lieve camillla!
xxxxxx

Jorian

Jij doet ziek veel:o Meer dan ik in een week... :x
Best een rare film die jullie hebben gezien hoor, snapte er niets van..:c
Maarum, heb je die cd al beluisterd?;o
Morgen moet ik weer lekker naar school, hopelijk word het wat

Byeex

Marieke

Wat klinkt dat allemaal leuk zeg! Ik kan me wel voorstellen dat je moe bent na zo'n week. Ik zou echt niet weten welke triveni's ik zou laten vallen. Oke toch wel, hardlopen haha. Je verhalen zijn echt zoooo leuk, echt mee doorgaan hoor!

xxxxxxxx
Marieke

Oop

Dat ik je zo op je levensweg kan volgen
is echt geweldig.

Kim

Echt leuk wat je allemaal doet!
En echt blijven schrijven, super leuk!
xxxxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!