camilla.reismee.nl

1 maand in India!

De tijd vliegt hier. Voordat je het door hebt is de week alweer voorbij en ben je een maand in India! Het is gek, aan de ene kant gaat de tijd heel snel, maar aan de andere kant heb je het gevoel dat je er al veel langer bent dan een maand, omdat het hier als thuis voelt en je al echte vrienden begint te krijgen. Je kan op elk moment van de dag naar iemand toelopen (ook om 2:30 's nachts) om te praten, huilen, lachen, huiswerk te maken of om op een heldere nacht naar de sterren te kijken (ongelofelijk mooi). Je bent 24/7 omgeven door andere mensen. Soms vervelend (als je bijvoorbeeld huiswerk wilt maken en je kamergenoot besluit naar Arabische muziek te luisteren op volume 10), maar meestal heel erg leuk!

Afgelopen zondag ben ik weer heerlijk vies en blubberig geworden. In de zomer, als het droog en heet is, komen er heel veel branden voor rondom de campus. De school heeft een speciaal brandweerteam opgezet om de school (serieus) te beschermen tegen het vuur, en daar zijn mensen voor nodig. Om te testen of je het aankan hadden ze allerlei opdrachten voor ons bedacht. 15 minuten hardlopen, teamworkopdrachten en het zwaarste onderdeel: de berg waar de school opstaat oprennen in de keiharde regen.

School is echt echt begonnen: proefwerken, presentaties en boeken lezen zijn nu ook onderdeel van de week. Natuurlijk is er altijd tijd over voor de leuke dingen. Ik ben druk bezig met gitaar leren spelen, hardlopen, bollywooddansen en een yogagoeroe worden. Zwemmen zit er helaas nog niet in, het zwembad gaat over een paar weken pas open in verband met de regen. Fietsen naar school zit er ook niet in, maar gelukkig hebben ze op de campus mountainbikes beschikbaar! Afgelopen vrijdag ben ik dan ook met twee tweedejaars naar Paud gefietst door de bergen. De tocht van ongeveer een drie kwartier was heel erg mooi, want het was tijdens zonsondergang.Woensdag zijn we met een groep van school naar een tehuis gegaan voor kinderen met aids. Ik had het zo naar mijn zin dat ik besloten heb elke week te gaan. Communiceren met de kinderen gaat heel moeilijk, ik ken een maar paar woorden Hindi en zij een paar woorden Engels. Maar dat maakt het niet minder leuk om met de kinderen te spelen, te puzzelen en te dansen, zolang ze maar even vergeten dat ze ziek zijn.

Volgende week is Exeat Weekend, wat betekend dat we drie nachten van campus weg mogen blijven. Ik ga hoogstwaarschijnlijk met groep naar Mumbai! Een meisje uit Israel waarmee ik het heel goed kan vinden heeft een adresje van een Joods gasthuis midden in de stad waar we mogen slapen. Ik heb er superveel zin in! Het volgende verhaal zal dus niet op zondag verschijnen, omdat ik in Mumbai ben, maar ik zal zo snel mogelijk weer een nieuw verhaaltje plaatsen!

Liefs,
Camilla

Ps: ik heb heel veel mensen het verkeerde adresgegeven! Het adres dat ik gegeven heb is het adres voor pakketen. Voor normale brieven kun je het goede adres vinden onder het kopje ‘profiel'.

Reacties

Reacties

Charlotte

Hee!

Heb net je mailtje gelezen, maar je hebt het idd maar druk! School begint nog niet te vervelen hoor :) morgen hebben we nl. teamdag op het strand! Wordt echt heel erg leuk! We gaan surfen, zandsculpen/discgolfen(??) beachvollyballen en afhankelijk van het weer Banshee Bungee (???) of Kiten!!!!
Ik zal de blog bijhouden voor je, maar dat doe ik een andere dag, want het is meer dan anderhalf uur fietsen naar het strand (helemaal richting bloemendaal!) en we blijven daar tot 7 uur 's avonds barbecuen dus dat gaat die avond zeker niet lukken :)
Neem heel veel sokken mee en truien! Ook mijn regenpak tegen de wind (en de regen). Hopelijk is het droog morgen. Van het weekend heeft het veel geregend, maar vandaag was het aan het eind van de dag droog (heb mijn folders droog en met een zonnetje kunnen bezorgen, ik was helemaal gelukkig ;P ). Het hele weekend heb ik gedacht: "alles wat nu valt, valt morgen niet", maar dat weet je hier maar nooit...
Heel veel plezier in Mumbai en ik kijk nu al uit naar hoe het was!

Tot snel!

Charlotte

p.s. Hoe gingen je proefwerken?

p.p.s. Neem je ook souvenirs mee als je weer hierheen komt? Voor jou heb ik nog iets van de vakantie meegenomen uit de Golf van Mexico en er iets leuks van gemaakt. Het past eigenlijk niet bij de winter als je hier weer bent, maar dat is de eerste keer dat ik het aan je kan geven :D

v.bakker@duravermeer.nl

Hallo Camilla,
Je kent mij niet, maar ik ben een collega van je vader. Hij vertelt zo trots over je, dat ik nieuwsgierig was hoe het met je gaat in India. Hij heeft mij de link doorgestuurd om je dagboek te lezen. Je schrijft erg leuk over al je belevenissen daar. Heel veel succes daar met je studie en geniet van het prachtige land.

Vanessa

Jorian

Pfff wat mis ik die gesprekken met jou toch zeg!
Hopelijk spreek ik je snel weer op msn oid.

Het klinkt gewoon echt super vet.
Hopelijk gaat het een beetje goed daarzo op school enz.
Eigenlijk weet ik niet wat te zeggen, ben een beetje leeg:x
Maar 1 ding weet ik wel, ik ga je opwachten @schiphol als je in de kerstvakantie terugkomt!

oop

super om zo met je verhalen en foto,s mee te leven.
liefs oop

Anniek Slootweg

heey camila, vind je india leuk??
vast wel soory ik moet nu echt naar school

veel liefs anniek

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!