camilla.reismee.nl

2 maanden!

Vandaag ben ik precies 2 maanden in India. Dat betekent alweer over de helft van het eerste semester en dat ik over 7 weken weer thuis ben! Ik dacht dat het regenseizoen nu wel over was, maar helaas pindakaas, het onweert nu ongeveer elke avond. Het zwembad is weer dicht, niet vanwege het weer, maar als straf, omdat een paar mensen besloten met hun kleren in de midden van de nacht het water in te springen... Nou ja, dan maar wat extra yoga.

Volgende week is een van de belangrijkste festivals in India, Diwali. Diwali is het feest van het licht, met vuurwerk en versierde auto's, net als bij ons oud en nieuw. Alle lichtjes zijn bedoeld om de boze geesten te verjagen. Ik ga het vieren in Bangalore! Bangalore is een van de modernste steden in het zuid-midden van India. Bangalore staat op nummer 3 van meest bevolkte steden in India, dus net als Mumbai een enorme stad. Dinsdag stap ik met een groep meiden (uit Kenia, Spanje, Turkije, Noorwegen en Slowakije) in de bus. Woensdagmiddag komen we aan na een busreis van ongeveer 16(!) uur. In de bus heb je gelukkig wel je eigen slaapplek en het hotel in Bangalore is al geboekt (3,50 per persoon per nacht, haha). Zondagmiddag komen we weer terug, ik zal uitgebreid verslag doen!

Afgelopen zaterdag ben ik met mijn kamergenootje uit Noorwegen naar Pune gegaan. Dit keer met een speciale missie: spullen komen om onze kamer te pimpen! We hebben verf, gordijnen en lichtjes gekocht. Dit weekend gaan we onze kamer verven en de gordijnen op maat maken (als er tijd over blijft tussen de 2 workshops, Friday-night-Paud, Dutch-Israeli Dinner, O2D SportsDay, SilentSundayHike, yoga en stapels met huiswerk) zodat ons kleine huisje nog meer als thuis voelt! Morgen hebben we een grote wiskunde test, nog even wat sommetjes doen en dan vroeg naar bed, voor de verandering.

Tot na Diwali!

ps. De Nederlanders hier krijgen een hoop uitnodigingen voor diners omdat we allemaal van koken houden. Probleempje: mijn inspiratie begint een beetje op te raken (appeltaart, hutspot, appelflappen, kaasstengels, wentelteefjes, pannenkoeken...). Weet iemand nog een leuk en makkelijk recept/idee?

Reacties

Reacties

Sylvia

Worstebroodjes
Moorkoppen
Tosti's
Amandelkrullen :)
Panpizza
Krabburger, dat recept moet je aan Yannick vragen!

oop

hoy camilz: Met plezier lees ik al je ervaringen.
En zie weer uit naar je volgend verhaal. doei

Charlotte

cupcakes :D
gehaktballuh!!
erwtensoep
pepernoten
tompouces ZO LEKKER!!
betontaart
kwarktaart
chocolade truffels
smoothies
erwtensoep
stokbrood met knoflookboter
gevulde eieren
zelfgemaakte friet
appelbollen uit de oven
poffertjes
chocolade mousse
speculaaskoek
sorbets
berlinerbollen
zelfgemaakte pizzzzza

Heb je nu genoeg ideeën??? :D
En hoe ging je wiskunde? Onze leraren zijn echt zooooo sloom met nakijken, we hebben nu maar 1 proefwerk pas terug... en dat was economie :) En ook je cijfer voor Engels presentatie.
Wanneer heb jij vakantie? Mijn vakantie was best druk op zich, maar wel leuk ;)
Succes met alles en een zwembadloze tijd door een paar klungels die het moeten verpesten! Ach ja, met onweer zwemmen zou ik zelf niet proberen... Maar als ik jou was zou ik die mensen een keer terugpakken die in het zwembad waren gesprongen. Gewoon een keertje inbreken in hun huis en kleren weghalen, dan weten ze in ieder geval dat ze niet meer met kleren in het zwembad moeten springen :) Volgende dag hebben ze alleen nog hun pyjama!

Tot een andere keer maar weer!

Xxxxxxx

Wenling

Heej lieve Camilla,
Jeee nog maar een periode (hier) en dan kom je weer hier heen :)!! Heb je al pepernoten gemaakt? We mailen nog wel (die brief sturen was leuk maar dat duur zo lang en ik ben niet geduldig ;) haha)
xxxx

Sylvia

Tjeemig Charlotte,
Ik had al moeite met die 6 suggesties van mij!
Wat een waslijst. Voorlopig zullen we Camilla wel niet meer horen over recepten....:)

Yentl

whahaha ik geloof dat camilla in iedergeval komende 7 weken genoeg te snoepen heeft ;) Trouwens Camilla, vond iedereen alles lekker wat je had gekookt>>>>????
nou ja ik wens je heel veel plezier en tot snell!!
xxxx

fam Beijering

boerenkoop is geen optie daaro zeker ;-)
mooi om te lezen dat het je goed bevalt!!!!
friese groeten

fam Beijering

boerenkool bedoel ik,oeps

Sylvia

He Sjoukje, als je het niet gecorrigeerd had, hadden we gedacht dat het Fries was :)

Marieke

Aaaah, ik kan echt niet wachten tot je hier weer bent! Dan gaan we weer recepten verzinnen samen, oke?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!