camilla.reismee.nl

Happy Diwali

First of all: bedankt iedereen voor de recepten! Haha, ik heb voorlopig genoeg ideeën!
Gisteren ben ik teruggekomen van de 5-daagse Diwali-Break. Voordat we vertrokken hebben we eerst Diwali op school gevierd. Iedereen kwam in Indiase kleren (een ‘kurta' of een ‘sari') naar de aula, waar een buffet klaarstond.Na te hebben gegeten in een met lichtjes versierde aula was er buiten een vuurwerkshow en vervolgens een Bollywood Party! De volgende dag moesten we nog een paar uurtjes naar school en dinsdagmiddag zijn we vertrokken richting Pune. In Pune zijn we om 20:00 uur op de bus gestapt. Om 15:00 de volgende dag kwamen we aan in Bangalore, een reis van 19 uur, maar de tijd ging heel snel. Je kon lang uit liggen in de bus, en met de hobbelige weg kon je heerlijk slapen. Om de 3 uur was er een plas- en eetpauze, de rest van de tijd heb ik gevuld met muziek luisteren, boeken lezen en lol hebben met Wacuka, een vriendinnetje uit Kenia.

Eerste indruk van Bangalore: druk druk druk. Wauw, ik dacht dat Mumbai druk was, maar dit waren echt veel mensen bij elkaar. De avond dat we aankwamen was de belangrijkste dag van Diwali, overal hoorde je knallen en de lucht was verlicht met vuurwerk. In Bangalore hebben we vooral veel rondgelopen, geshopt (ben nu een prof in afdingen, minimaal 50% van de prijs af), de hoogtepunten gezien, naar een Bollywoord film geweest: Ra-One( haha wat zijn die films toch leuk) en heerlijk Indiaas gegeten.

Vrijdag zijn we met een gids naar Mysore geweest. Mysore is meer toeristische stad, 4 uur met de bus van Bangalore. Niet dat we veel niet-Indiase mensen hebben gezien, misschien 5? Overal waar je komt word je dus aangestaard en proberen mensen je dingen te verkopen, vermoeiend, maar ook grappig. Zeker deze trip, want mensen zijn niet gewend een blank iemand te zien maar al helemaal niet een donker persoon, dus als ze mij en Wacuka zagen staarden ze hun ogen er helemaal uit. Ik ben vooral met haar opgeschoten, de andere twee meisjes uit Turkije en Noorwegen gingen hun eigen weg. In Mysore hebben we en heel mooi paleis bezocht (waar je helaas geen foto's mocht maken), meerdere tempels (heel mooi, zie foto's) en een citypark.

Zaterdagavond zijn we weer in de bus richting Pune gestapt. Voordat ik het wist waren we alweer aangekomen, zo'n 15 uur in de bus geslapen, dus het reizen was geen probleem. Ik heb veel foto's gemaakt. Nu na een heerlijke vakantie weer aan de bak met school, veel werk te doen en veel diners voor te bereiden!


Liefs, Camilla

Reacties

Reacties

Jorian

Klinkt weer echt leuk, lijkt wel of je meer vakantie hebt dan les, maar dat is natuurlijk niet zo haha.
Je hebt er iniedergeval druk genoeg gehad daar.
Niet vergeten een souvenir mee te nemen he? dan koop ik voor jou wel die 2kg pepernotennnn

Yentl

Leulleukleuk!!! Haha ik blijf me verbazen over het feit dat je elke week weer van die leuke dingen te vertellen hebt. Je blijft naar leuke dingen doen ;) wij gaan zoals altijd rustig ons gangetje! Gister is de wintertijd ingegaan dus nu het gevoel dat ik zeeën van tijd heb. Heerlijk! Spreek u snel weer!!!:) xxxxx

Tessa

Het lijkt me allemaal weer geweldig!
Vorige week vroeg Merel nog aan Britt of ze wel eens wat van jou hoorde, maar deze leuke blog had ze nog nooit gelezen, haha!
We moeten zeker wat leuks gaan doen met heel veel mensen als je weer terug bent!
xxxxx

Tamar

Klinkt weer heel leuk!
De foto's zijn ook erg leuk om te zien, jeetje het is daar wel echt heel anders...
Mensen zijn wel nieuwsgierig naar je hoor, haha, laatst bij aardrijkskunde vroeg Jori hoe het met je ging (:

Have funnnnnnn
xxxxx

wenling

Supervet Cameel!
Ik mis je wel hoor :)!!
Had je mijn e-mail trouwens?
veeel plezier :)

xxxxx

Marcel U

Camilla, wat een heerlijk verhaal weer, wat een beleving en wat een ervaringen. Super dat je het initiatief neemt om 19 uur in een bus te zitten om naar Bangalore te reizen. En daarom zijn wij zo jaloers op je: jij doet het gewoon, in India, terwijl wij al Parijs als een wereldreis ervaren....
Heel veel groetjes van de Ursem Tsunami, want de mannetjes vinden dit ook wel heel intressant.

marryvandenberg@hotmail.com

Je belevenissen zijn ook een belevenis voor mij,vanuit mijn huis,winterse koude doet het kraken..Je indische kleren ,prachtig,het eten zalig lekker,lach lach met de aziatische mensen met zicht op zee. We reizen met je mee. GENIET. bruno en marry

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!