camilla.reismee.nl

De afgelopen 2 weken

Ja, ik weet het, niet echt een originele titel, maar er gebeurt zoveel in twee weken dat het moeilijk is een titel te geven! Afgelopen weekend was vooral heel druk, maar wel met leuke dingen gelukkig. Vrijdag kwam er een groep uit Kerala (een staat in het Zuiden van India) naar school. Niet de eerste keer dat een groep een voorstelling geeft, maar deze was bijzonder. In de middag begonnen ze met het maken van een grote afbeelding een god van zand op de grond, met niets anders dan hun handen, het was onwijs mooi. Na 6 uur zwoegen om het af te maken begon 's avonds het ‘ritueel'. Tijdens het ritueel raakte een van de mannen bezeten bij een god en begon te dansen, terwijl de anderen muziek op trommels maakten. Het was heel apart om naar te kijken, raar eigenlijk. De man danste zo'n 3 uur, aan het einde danste hij door de afbeelding, al het zand was gemixt, de god was weg.

Zaterdag heb ik eindelijk mijn kamer geverfd! Heerlijk, want nu voelt het - met gordijnen, foto's van thuis, kerstlichtjes en souvenirs uit India - als een ‘echt' klein kamertje voor mezelf. Ik ben superblij met mijn kamergenoten trouwens, we kunnen het heel goed vinden met elkaar. 's Avonds was er een Halloweenparty, georganiseerd door de Amerikanen. Iedereen kwam verkleed, van mummie tot rockstar tot roodkapje. Zondag was een superleuke dag, de sportdag, met watervolleybal (team kolonial vs. team kolonized was de finale, haha). Daarna was een worstelwedstrijd, wat er tussen de jongens echt heftig aan toe ging, aangezien er zwarte banden tussen zaten. In de pauze van de worstelwedstrijden was er een chilipeper eetwedstrijd! De winnaar (een Indiase natuurlijk) had 10 pepers op! Nummer 2, een non-Asian, moest na de wedstrijd wel met buikpijn naar de schooldokter voor medicijnen... In de avond had ik een diner met mijn mentorgroep: iedereen had wat gekookt van zijn/haar land. Korean Pancakes, Chinese Fried Rice, Indiase Dosa's ennn... Dutch applepie! Hihi, super populair hier. Ook pepernoten zijn zo op als je ze bakt...

Dinsdagavond kreeg ik te horen dat ik de volgende dag met 5 anderen naar het FRO moest (Foreign Registration Office). Dat betekent: 10:00 uur 's ochtends vertrekken, 4 uur wachten op het politiebureau in Pune en 's avonds om 17:00 weer aankomen. Waarom? Ze wouden alleen maar eventjes zien dat je in India bent, we hebben 4 uur gewacht voor een handtekening van 2 minuten, super irritant. Maar ja, wat moet dat moet, zonder die handtekening kan ik met de kerst niet naar huis... (al over een maand!).

Morgen vertrekt de trein om 15:15 uit Pune. Zondagavond komen we om 19:40 aan, waarna we nog een paar uur moeten reizen naar Calcutta. We reizen (gelukkig) in de eerste klas, dus we krijgen voedsel, airconditioning en hopelijk een lekker bed. In Calcutta zelf zullen we in een kerk slapen. Nu is het tijd om mijn tas in te pakken met vooral veel dingen om te doen in de trein: huiswerk, boeken en mijn Ipod, dus tot na de project week!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!