camilla.reismee.nl

Travelweek

De afgelopen was het travelweek! We waren een weekje vrij van school, dus ging ik met een vriendinnetje Wacuka uit Kenia naar het zuidwesten van India, naar de staat Kerala. Vrijdagavond vertrokken we en na een busreis van 35 uur kwamen we zondagochtend aan in het noorden van de staat, het ‘Wynard District'. Aangezien we helemaal uitgebrand waren van de reis en nogal moeite hadden een goedkoop hotel te vinden, kozen we maar voor een luxe hotel. Van 1200 naar 600 (4,50 per persoon) rupees afgedingt (we worden steeds beter!), resultaat: een hotelkamer met een tv, balkon, kingsizebed en roomservice).

De omgeving was echt prachtig: in de bergen, waar je ook keek was het groen, overal stonden banaan- en palmbomen, als je goed keek zag je soms nog een aapje zitten. Je kon echt merken dat je in een totaal ander deel van India zat. Niet alleen aan de omgeving, maar ook aan het schrift (bijna elke staat heeft z'n eigen schrift, in het Zuiden kan bijna niemand Hindi spreken) en de kledingstijl. Dat is echt een leuk ding van India, mensen houden zich aan hun traditionele kleding, zelfs in de steden. De vrouwen dragen sari's (in elke staat op een verschillende manier) en hier in het zuiden droegen de mannen alleen een lap om hun middel.

In dat gebied hebben 2 dagen rondgereisd naar verschillende plekken met de openbare bus en riksja's. Het was nogal moeilijk te communiceren met de bevolking, aangezien niemand Engels of Hindi sprak. We konden nog net duidelijk maken waar we vandaan kwamen, als je ‘Holland' zegt krijg je meteen ‘Achaaa! Van Persie, van Basten!' te horen. We hebben een berg van 2100 meter beklommen met een gids, het duurde vier uur voor we top bereikten, maar het was de moeite waard: het uitzicht was prachtig.

De dag later namen we de bus van Calicut naar Cochin, de hoofdstad van de staat. Het was een reis van 9 uur, dus 's avonds zo snel mogelijk een hotel gezocht en in slaap gevallen. De volgende dag zijn we naar het strand gegaan om een hotel te zoeken. Weer voor een ‘duur' hotel gegaan, zelfde prijs als de eerste, maar dit keer werd het nog leuker: we hadden uitzicht op het strand! Daar zijn we twee nachten gebleven. Heel erg veel verse vis gegeten, gezwommen en gezond. De tweede dag zijn we met de vissersboot van de hoteleigenaar op de Arabische zee gaan varen, midden in de zee gezwommen en dolfijnen gezien! Een super tijd om even te relaxen van het drukke leven op campus, voor het eerst in tijden heb ik een lekker dik boek uitlezen.

Vrijdag, de laatste dag van de reis, zijn we naar de stad Cochin gegaan. Daar hebben we Freya (Alaska) en Liv Artemis (Noorwegen) ontmoet, en een aardige riksjadriver die ons de hele stad liet zien. 's Avonds als afsluiting van Cochin een kokosnoot gedronken en toen terug naar het hotel gegaan. Een film gekeken in de bioscoop (dit keer dan wel een Hollywood film, maar het gejoel en geklap als de hoofdpersonen zoenen wordt er niet minder om) en de volgende dag vroeg opgestaan om de trein te halen. Na 32 uur in de trein kwamen we gisteren brak aan in Pune waar we een ‘public jeep' (zo veel mogelijk mensen in een jeep, 12?) namen om naar campus te komen. Het was, ondanks de leuke week, fijn weer terug te zijn in m'n kamertje. Kleren gewassen, tas uitgepakt, bijgepraat met iedereen en vandaag de week weer fris begonnen!

Liefs,
Camilla

Irene en fam

Hey Camilla, wat een avontuur, mooie fotoos, en prachtige kleuren, en 4 uur klimmen reuze knap! Veel succes weer op de campus en groetjes van ons allen! Dikke kus, Xxxx

Annemarie

Hoi Camilla, we zijn eindelijk aan de thee begonnen die je meegenomen had.. Was het nog een speciale thee? Zo goed is m'n Indiaas namelijk niet :-) dus ik kan de verpakking niet lezen! Jouw Indiaas is al heel goed lees ik, met al dat afdingen! Groetjes, Annemarie.

oop

Hoy Camillz:Jou eerstejaars begint dus ook aardig in tekorten.Hier is het nu vrij koud,vannacht vroor het weer.
Hou je haaks en het allerbeste. Groetjes Oop