camilla.reismee.nl

Nationale pannenkoekendag en strand!

Zoals iedere inwoner van Nederland natuurlijk weet was het zondag 30 maart nationale pannenkoekendag! Dat kon hier in India niet overgeslagen worden, dus hebben we met alle vijf Nederlanders donderdag drie uur lang voor iedereen pannenkoeken staan bakken. 5 liter melk, 2,5 kg bloem en 40 eieren voor zo'n 200 pannenkoeken, het was super gezellig met iedereen in de oranje commonroom met Nederlandse muziek op de achtergrond. Daarbij hoort natuurlijk het vertellen over waarom we nationale pannenkoekendag vieren. 200 jaar geleden waren de Nederlanders overheerst door de Spanjaarden, dus een van de Nederlanders verkleedde zich als een kok, gaf de Spaanse leider een vergiftigde pannenkoek en sindsdien zijn we onafhankelijk! Tenminste, dat hebben we iedereen wijs gemaakt om alle Spanjaarden terug te pakken voor het uitlachen om de wereldcup. Hopelijk dat ze voortaan wat stiller zijn=).

Gisteren, maandag, hadden we een dagje vrij van school dus ben ik vrijdagmiddag naar het strand vertrokken! Een nachtje in Mumbai geslapen, doorgereisd met de bus naar een vissersdorpje aan de kust, Murud, en twee dagen lekker helemaal niets gedaan. Fietsen gehuurd (voor vijf rupees = 8 eurocent per uur) en langs de kleine dorpjes aan de kust gefietst. Heerlijk, wind in de haren, zon op je hoofd, af en toe afstappen om af te koelen in de zee of om een kokosnoot te kopen en te drinken! Gisteravond, net op tijd voor check-in, weer helemaal ontspannen teruggekomen, klaar voor de laatste anderhalve maand van school! De tweedejaars hebben nog maar 3 dagen les voor ze hun studieperiode ingaan, en waarschijnlijk krijg ik deze week te horen wie mijn eerstejaars worden, superspannend en leuk, ookal zal ik de lieve tweedejaars wel missen.

Liefs, Camilla

ps. Ik heb geprobeerd een filmpje up te loaden, dus onder het tabje 'video's' staat nu een heel kort filmpje van de fietstocht, een filmpje zegt toch wel veel meer dan foto's, laat staan woorden!

ronald en simone

Hee Camilla,

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat je een gezellige dag hebt in het mooie India, samen met vrienden en studiegenoten. Indrukwekkend om te horen/lezen wat je allemaal meemaakt daar. Super! En zeker ook knap van je!
Nog even en je komt naar huis? Geniet er nog maar even van.

Veel liefs van Ronald, Simone, Josse, Rieke en Eijck