camilla.reismee.nl

Welcome in the Himalayas!

Van de stikkende hitte in Delhi tot koele lucht in Dharamsala, 3 dagen geleden zijn we aangekomen aan de voet van de Himalaya’s. Zondag vetrokken naar Mumbai na afscheid te nemen van de tweedejaars. Woensdag met de trein (32 uur, dat was nog al wat door de hitte) naar Delhi waar de temperatuur niet uit te staan was (48 graden op het warmst van de dag). Lekker binnen gebleven of in de airconditioning van de winkelcentra geshopt. Met de bus (nog weer 12 uur) naar het noorden, Dharamsala. Dharamsala is na de invasie van China in Tibet het nieuwe hoofdkwartier voor Tibetanen. We slapen in een boeddhistisch klooster, 322 treden naar beneden van de dichtsbijzijnde weg. Gisterochtend werden ergens anders wakker, op de top van een berg! We besloten naar boven de klimmen, een toer van zo’n 6 uur. Onderweg een pauze met Maggi en thee, wat ze verkochten langs de ‘weg’ om weer op adem te komen.

Eenmaal aangekomen besloten we nog verder te gaan om de sneeuw aan te raken. En jahoor! We hebben een sneeuwballengevecht in de Himalaya’s kunnen houden! Terug naar de top kregen we het aanbood van de winkelier een nachtje in zijn winkel te slapen, dat aanbod hebben we natuurlijk aangekomen. Na een kampvuur gemaakt te hebben van zelf gesprokkelt hout onder een laag van 5 dekens gedoken, wat ’s nachts nog niet genoeg bleek te zijn, oh wat was het koud! Uiteindelijk in slaap gevallen en ’s ochtends wakker geworden van een kudde schapen die net langs de tent liep. Terug geklommen met overal spierpijn en ’s middags bekaf in slaap gevallen in de slaapkamer. Vanochtend zijn we naar de verblijfplaats van de Dalai Lama gelopen, die 10 minuten van het klooster vandaan woont. We hebben onwijs veel foto’s gemaakt maar kan ze helaas niet uploaden aangezien ik in een internetcafe zit, dat komt thuis wel. Overmorgen vertrek ik naar de India-Pakistan grens en de Gouden Tempel en 6 juni komt het vliegtuig om 8:40 aan op Schiphol (waar ik eigenlijk ook wel heel erg naar uit kijk!)

Dusss... TOT SNEL!

pap en mam

Groetjes ! Tot woensdag! We hebben er zin in :)

Anniek Slootweg

Heeeey,
Hoe gaat het met jou???? Met mij gaat alles goed hoor!!!!
Ik wens je nog een fijne tijd in India!!! Heel veel plezier nog

Tot snel

Heeel veel liefs Anniek!!!