camilla.reismee.nl

Één jaar!

Precies 1 jaar geleden, alleen een paar uur eerder, kwam ik voor de eerste keer aan op het Mahindra United World College of India. Ik weet het nog zo goed, die eerste nacht hier, de eerste indrukken, het pittige eten in de cafetaria dat nu niets meer is vergeleken met het eten buiten campus, mijn bed dat zo vies leek dat ik maar in mijn slaapzak was gaan slapen en natuurlijk de ontmoetingen met de vreemde gezichten die ondertussen je beste vrienden zijn geworden. Inmiddels een ander bed in een ander Wada met nieuwe kamergenootjes uit Slowakije en Japan, in spanning waar onze 4e eerstejaars kamergenoot vandaan komt.


Na zo'n lange tijd in India geweest te zijn merk ik dat ik heel erg aan de dingen die eerst zo vreemd leken gewend ben geraakt. Ik moet wel zeggen dat de 2 maanden in Nederland wel wat omgezet hebben, want die kleine dingentjes vallen plots weer op. De heilige koeien op de straten die overal uit de vuilnisbakken eten, vandaag letterlijk 10 powercuts in 10 minuten, de vrouwen op straat die hun weegschaal aanbieden voor 2 roepies per weging, de prachtig versierde vrachtwagens waar stuk voor stuk ‘HORN OK PLEASE' (toeter alsjeblieft!) op de achterkant staat geschreven... Het was allemaal weer nieuw voor een paar dagen, alhoewel ik nu alweer, in mijn nieuw versierde kamer met foto's van thuis en een voorraad stroopwafels, het gevoel heb dat ik nooit ben weggeweest.

ps: nog een supermooi filmpje om te zien over Muwci, gemaakt door een tweejaars (featuring de chili eating competion, AQ floor sliding, Paud, fire service, christmasdinner en nog veel meer!

http://www.youtube.com/watch?v=zeLAnwgwYXM&feature=youtu.be

(

Reacties

Reacties

marieke@luijk.info

Hoi Camilla,

Veel te lang niets van ons gehoord. Maar we zijn je zeker niet vergeten! Eefje en Cato vragen regelmatig wanneer je terug komt. Succes komend studie jaar! We gaan je volgen...

Liefs van Eefje Cato Jop Johan en Marieke

marieke@luijk.info

????????????????????

Eefjejop
????????????????????????????

Julie

wat een leuk verhaal! Heel veel plezier en succes met de firsties!!

Marieke

Wat gaat de tijd toch snel! 1 jaar alweer. Ik mis je nog steeds hoor Camil, niet vergeten!

marry

ben altijd nieuwsgierig,verhalen,foto,s uit het b uitenland. Zo interresant de wereld te zien veranderen en jij staat er middenin.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!