camilla.reismee.nl

Happy 50 years!

Vorige week was het was precies 50 jaar geleden dat het eerste UWC werd geopend in Wales, en dat werd vorige week uitgebreid gevierd! Live verbindingen met Wales, workshops over vrede & oorlog, regenwateroogst, biodiversiteit en Skype sessies met andere UWCs in Maastricht, Costa Rica, Hong Kong, Bosnië etc. om uit te vinden hoe zijn de 50 jaar UWC vierden.

De vieringen liepen gelijk met het 5-daagse Indiase festival Ganesh Chatraputi. Net als vorig jaar werden de verschillende kleuren poeder weer uit de kast gehaald om op het geluid van de trommels helemaal los te gaan. Mijn haar heeft weer een mooi roze kleurtje, maar lang niet zo erg als de vorige keer. Dit keer voorbereid heengegaan en mijn haar met olie en conditioner volgesmeerd zodat het poeder niet zou blijven plakken. Niet helemaal gelukt, maar gok dat het deze keer een maand zal blijven zitten in plaats van tot de kerst (zie het filmpje dat ik vorige week op de blog heb gezet).

Deze week was een redelijk normale week. Woensdag naar Manavya, we zijn dit jaar met z'n 21en! Meer eerstejaars konden er niet bij, anders zou het niet in de jeeps passen.
Volgende week is het eindelijk exeat, tijd om van de campus te ontsnappen! Hoop dat ik dan wat werk af kan krijgen, want het stapelt maar op met alle andere leuke dingen die er te doen zijn. Zo doe ik mijn Wereld Religies onderzoek (telt voor het eindcijfer) over de ‘Dalits' (untouchables), de mensen horend tot de laagste rank van het kastsysteem in India. Vrijdag op zaterdag ga ik een nachtje bij een meisje logeren die in een van de dorpjes in de omgeving van de campus woont. In dit dorpje mogen de Dalits niet wonen, dus leven in een afgezonderde gemeenschap. Samen met het meisje hoop ik een paar interviews te doen met de lokale bewoners en de Dalits. Zaterdag en zondag ga ik op een hike, op een hele bijzondere plek 3 uur rijden van campus.


Morgen naar school, dinsdag vrij vanwege Ghandi's verjaardag (wordt door heel India gevierd). Om een beter idee te geven hoe een normale dag op de top van deze berg eruit ziet, een filmpje gemaakt bij een biologieleraar:

http://www.youtube.com/watch?v=pFZPWtAQ840&feature=related

Ik zal volgende week weer wat schrijven om te laten weten hoe de exeat was!

Liefs, Camilla

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!