camilla.reismee.nl

Laatste Week

Een lekker luie zondagmiddag om eindelijk weer iets op de blog te zetten, dat is nou net wat ik nodig had. De weken na de onvergetelijke projectweek hebben bomvol gezeten met allerlei leuke (en minder leuke) dingen. Zo zijn we bijvoorbeeld een weekend met de kunstklas naar Ajanta en Ellora geweest, zo\'n 8 uur rijen van campus vandaan. In Ajanta en Ellora vind je eeuwenoude (sommige zijn uit de tweede eeuw) hindoe en jain grotten en ook boeddhistische tempels. Het was zo bijzonder mooi en indrukwekkend, dat het onmogelijk is de plaats te omschrijven. Anders dan gewend in Europa kon je alles aanraken, overal klimmen en waren er heel weinig andere toeristen, waardoor een hele andere ervaring met de plek mogelijk was. De gaafste tempel was de Kailash Temple in Ellora, omdat deze onwijs groot was en geheel uit de berg gehakt is, alles bestaat dus uit 1 deel! Ik heb helaas geen foto\'s gemaakt aangezien mijn camera kapot is, dus heb wat plaatjes van internet op de blog geplaatst, en daarnaast is er nog een kans sinds ik ook met pap en mam in de kerst ga.

Het volgende weekend was het tijd voor de vieringen van het 50 jaar bestaan van het UWC en 15 jaar van het Mahindra UWC. Dit betekende dat er allerlei belangrijke mensen van over de hele wereld op bezoek kwamen om te vieren. Zo was de miljardair Anant Mahindra er bijvoorbeeld, waaraan de school zijn bestaan te danken heeft. Het gevolg van het hoogbezoek was dat we niet meer in pyjama\'s en met ongekamd haar konden rondlopen, maar we ons netjes moesten aankleden. Daar schrok ik wel even van, heb alles uit de kast getrokken maar er zat niets bij zonder gaten! Uiteindelijk goed gekomen, alles van iedereen geleend en ‘netjes\' mee kunnen vieren.

Manavya sessies, internationale diners (Japanese-Dutch dinner, British-Dutch High Tea, roomdiners), stapels schoolwerk, karaoke nights, diwali vieringen, verjaardagen en bosbranden verder is de laatste week school aangekomen. Vrijdag hebben we, de Nederlanders, het Sinterklaas pakketje van ons Nationaal Comité ontvangen vol met pepernoten en genante gedichten, dus deze week nog met z\'n allen Sinterklaas vieren, met alles erop en eraan: surprises, schoenzetten en de film ‘Alles is Liefde\'. Een weekje school, een weekje alleen om hopelijk wat werk af te krijgen en dan komen pap, mam, Yannick, Viev en Leonie aan in Mumbai! Heb er superveel zin in, ben benieuwd hoe ze alles gaan vinden=)!

Liefs, Camilla