camilla.reismee.nl

Kerstvakantie!

Eindelijk vrij van school! Helaas stond dat niet meteen gelijk aan ontsnappen van campus, alhoewel dat achteraf toch niet zo erg bleek te zijn. Vorige vrijdag was de laatste dag school, maar aangezien pap en mam overmorgen pas komen, besloot ik nog een paar dagen op campus te blijven. Samen met een meisje uit Portugal slapen we bij een lerarenfamilie wonend op campus. De tijd met hen is heel relaxed en fijn geweest, dus toch nog een beetje het ‘thuis\' gevoel gehad.

Om toch nog even van campus te gaan hadden met z\'n twee besloten naar het Mulshi meer te lopen. Halverwege kwam er plots een auto achter ons aan rijden met een blonde vrouw achter het stuur, en geloof me, dat zie je hier nooit. Achteraf bleek het het schoolhoofd te zijn met zijn vrouw! In de auto gestapt, verder gereden en uiteindelijk na een getrakteerd ijsje in het water gedoken.

Voor de rest niet zo heel veel gedaan. \'s Ochtends uitgeslapen, \'s middags wat schoolwerk af proberen te krijgen en elke avond uitgebreid gekookt. Aardappelanders, appeltaart, gekookte wortelen, Portugese toetjes: een culturele uitwisseling=). Op een avond heb ik ze ook nog ‘keezen\' geleerd, dat ging er wel heel fanatiek aan toe! Het werd wel heel serieus genomen, de potjes duurde zo langer dan 3 uur. Ik ga proberen het een nieuwe \'muwci\' traditie te maken.

Nog twee nachtjes voordat Pap, Mam en Yannick komen, en nog een week voor Leonie en Viev! Heb er heel erg veel zin in. Om alle verhalen, foto\'s en video\'s te bewaren en te delen hebben we een gezamelijke blog aangemaakt, dus voor verslag voor de komende weken, ga naar:

www.vanwirdum.reismee.nl

Heel veel liefs,